sobota, 15. junij 2019

15. Sin, daj mi svoje srce …

V tem odlomku nam pater Mateo razgrne panoramo ljubezni Jezusovega Srca: evangelij, Cerkev, vse objemajočo resničnost ljubezni ...

Rekli smo, da je ljubezen ves evangelij, pomeni: Jezus, ki se nam razodeva v naročju svoje Matere in po rokah Križa. Videli bomo pa, da je ljubezen tudi vsa Postava.
Najodličnejše Jezusovo delo je Cerkev: je delo ljubezni. Vse duhovniško poslanstvo je v tem, da pokaže dušam Božje Srce, ranjeno od ljubezni, zato, ker duhovnik ni nič drugega kot namestnik Kristusove ljubezni. Zakramenti izvirajo iz te usmiljene ljubezni, so pretočne struge Odrešenikove ljubezni.. .Molitev je združenje duše z Bogom v ljubezni; je podeljevanje milosti.
Mi vsi smo kakor obdani z mrežo ljubezni. Vse mnogotero trpljenje in vsa razočaranja tega sveta so sredstva, ki nam naj pomagajo razumeti, da obstaja ena sama resničnost: Jezusova ljubezen!
Jezus nam je torej dal slišati svojo govorico ljubezni: na obalah Galilejskega jezera, kakor tudi v Paray - le - Monialu njegove ustnice razodevajo njegovo Srce. “Moje Srce tako gori v ljubezni do ljudi in posebej do tebe …”. Zares obstaja ena stalna resničnost strastne ljubezni Jezusovega Srca. Da, ker “Bog je ljubezen”, kakor pravi sveti Janez …(Jn 4, 16).

In kaj naroča v svoji Postavi? “Ljubi…“ (Mt 22,37 sl.). Torej polnost Postave je ljubezen.

O nedoumljiva skrivnost neskončne ljubezni! … Ali je mogoče, da mi On nalaga dolžnost ljubiti ga, kakor da bi se bal, da me izgubi, kakor da bi to, če izgubi mene, pustilo v njem praznino, v njem, ki je Bog in drži v svojih rokah vse stvari? To je zaradi tega, ker je njegova prva in največja pravica ta, da je ljubljen. Ta Božja pravica je, bi lahko rekli, v njem zbudila skoraj potrebo, da se čuti našega in da mi začutimo, da smo njegovi, povezani z njim z ljubeznijo.
Varujmo se tega, da bi ne zašli v zmoto nekaterih kristjanov, ki je usodna za mnoge duše: da bi se zaradi človeške obzirnosti bali ljubiti. Z izgovorom, da se morajo izogniti čustvenjaštvu – sentimentalizmu – ti kristjani bolj cenijo “izbrano” duhovnost in so ponosni nanjo. Prepričani so, da so zelo modri v tem, ko se ne izročijo ljubezni in je ne oznanjajo. To pa pomeni zavreči nauk apostola Pavla, pomeni, kakor bi Bog ne bil predstavil samega sebe kot Ljubezen!
Tu je tudi strah pred žrtvijo in pa dobršna mera samoljubja, napuha. Tiste, ki hočejo živeti ljubezen in jo oznanjati, imenujejo čustvenjake, polne medlenja. Kakšna zmota! Ko bi le bilo še mnogo duš, vzgojenih v šoli svetega Frančiška Asiškega, svetega Frančiška Saleškega, svete Terezije Velike in svete male Terezije, končno vseh svetnikov! Iz tvoje šole, o Jezus!
Mnogi se zelo bojijo samopodaritve, kajti samo ljubezen nas izprazni tako, da nas lahko napolni Bog. Nasproten nauk od tega je pomanjkljiv, je kakor okrnjen okostnjak, kakor popolnoma zbledel pergament.
Kakšni so zares pravi teologi? To so takšni, ki imajo žareče obličje kakor Mojzes, katerih duh se je spremenil v žaru tabernaklja, v intimnosti srečanja od srca-k Srcu pred Božjim Gostom.

Ni komentarjev:

Objavite komentar