sreda, 19. junij 2019

19. Še o velikih željah ...

Zanimivo, kako pater Mateo vztraja pri velikih željah. Zdi se, da so velike želje gibalo duhovnega življenja mnogih svetnikov.

Toda ali je morda res prepovedano želeti si, z resnično željo, iskreno, ta ideal? Zagotovo ne! Imejte peruti želja in z vašo voljo sprostite ljubezen za to željo, to je: z dejanjem volje uresničujte, če je mogoče in kolikor je to odvisno od vas, velika dejanja, kakor so jih uresničili svetniki, kakor je to storila sveta mala Terezija. In Kralj, ki pozna vsako vlakno vašega srca, se bo nasmehnil in vas obogatil v povračilo za vaše želje.
Na primer, ali ni dovoljeno želeti svetega obhajila vsako uro, če bi bilo mogoče? Torej: želite si tega in tisoč drugih stvari, ker mi služimo Bogu, ki hoče predvsem našo voljo, se pravi naše srce.
Zato je res, da mu duša, ki je polna gorečih želja, da mnogo več, kakor pa druga duša, ki dela bolj na zunaj, a ima manj želje. Kdor hoče dati vse z močno in trdno voljo, je dal vse.
Mnogo je stvari, ki jih ne morete uresničiti…toda ljubiti morete: vse je v tem. Toda nikar ne ljubite napol, ne dajajte Jezusu svojega srca po koščkih.
Sveti Peter je rekel našemu Gospodu: “Vse sem zapustil, da bi hodil za teboj”. In razlagalci dodajajo: dal je vse. Kaj je torej dal? En čoln in mreže, ki morda niso bile vredne dveh denarijev.
Toda ni se odpovedal samemu sebi: ali je dal samega sebe?
Torej darovati samega sebe je to, kar on hoče: ”Nočem, da mi daš to ali ono. Hočem tebe. Sem ljubosumen Bog ... Ti imaš srce zato, da ljubi, in jaz sem Ljubezen.”

Podariti se torej pomeni, predati se brez pridržka in ne delno, pomeni podariti lastno ljubezen – vso ljubezen … V kolikšni meri? Brez mere”. (Sveti Marjeti Mariji Alakok je rekel:
“Vedi, da boš zadoščevala za vse tako, da me boš ljubila brez pridržka in brez prenehanja. Ne razmišljaj in ne prizadevaj si za drugo razen da me ljubiš popolnoma”(Vie et oeuvre I, 23).
Raztrgajte pajčevine in pretrgajte tiste niti, ki vam preprečujejo, da poletite. Tu ne gre za malenkosti. Potrebno je, da je za vas on Učitelj… in Gospod. Treba je iti do konca: ne moremo pretiravati, ko gre za ljubezen do Jezusa.

Ni komentarjev:

Objavite komentar