sreda, 13. junij 2018

13. Ljubezen do Kristusa (sv. Alfonz Ligvorij)[1]



Kako hoditi skozi življenje z Jezusom Kristusom? V čem je kristjanovo duhovno življenje, vse njegovo notranje dogajanje, ki določa njegovo pot skozi vsakdan? Odgovor je: živimo naj v ljubezni do Jezusa Kristusa!To je tudi trajno duhovno sporočilo sv. Alfonza Ligvorija:
Vsa svetost in popolnost duše je v ljubezni do Jezusa Kristusa, našega Boga, naše največje dobrine in našega odrešenika. Ljubezen združuje in ohranja vse kreposti, ki človeka delajo popolnega. Ali Bog morda ne zasluži vse naše ljubezni? Od vekomaj nas je ljubil. »Premisli, človek, - tako nam govori - da sem jaz prvi, ki sem te ljubil. Ni te še bilo na svetu niti sveta samega še ni bilo, jaz pa sem te že ljubil. Odkar sem, te ljubim.«
Ker je Bog vedel, da dobrote privabljajo človeka, ga je hotel s svojimi darovi pridobiti, da bi ga ljubil: »S tistimi vezmi bom pritegnil ljudi, da me bodo ljubili, s kakršnimi se dajo ujeti: z vezmi ljubezni.« Na to so merili vsi darovi, ki jih je dal človeku. Podaril mu je dušo, ki ima - po njegovi podobi - spomin, razum in voljo; dal mu je telo, ki ima različne čute; zanj je ustvaril tudi nebo in zemljo in toliko množino stvari. Iz ljubezni do človeka je vse ustvaril, da bi vse te stvari služile ljudem, človek pa naj bi zaradi tolikih dobrot njega ljubil.
Toda ni nam hotel dati samo teh lepih stvari; da bi si pridobil našo ljubezen, je šel celo tako daleč, da nam je sam sebe vsega daroval. Tako daleč je šel večni Oče, da nam je podaril svojega edinega Sina. Ko je videl, da smo vsi po grehu mrtvi in brez njegove milosti, - kaj je storil? - V svoji neskončni, da, preveliki ljubezni do nas - kot pravi apostol -, je poslal svojega ljubljenega Sina, da bi za nas zadostil in nam vrnil po grehu izgubljeno življenje.
Ko pa nam je podaril Sina, ki mu ni prizanesel, da bi nam prizanesel, nam je obenem dal vse dobrine: milost, ljubezen in raj, saj je vse to gotovo manj kot Sin: On svojemu lastnemu Sinu ni prizanesel, ampak ga je dal za nas vse. Kako nam torej ne bo z njim tudi vsega podaril?


[1] Sv. Alfonz Marija Ligvorij (1696–1787), ustanovitelj redemptoristov; njegove spise je prevajal škof Friderik Baraga. – Iz razprave sv. Alfonza Marije Ligvorija, škofa, O ljubezni do Jezusa Kristusa

Ni komentarjev:

Objavite komentar