Duhovna
metoda, ki daje vso, ali skoraj vso pomembnost veri, in hkrati malo, zelo malo
govori o ljubezni, je nevarna zmota.
Dejansko
imam lahko gorečo vero in hkrati nimam ljubezni. Eno je verovati, drugo je
ljubiti: to sta dve različni in med seboj ločljivi prvini. Če verujem, celo
tako, da s to vero prestavljam gore - in ne ljubim, ”nisem nič”, govori sveti
Pavel. Jaz še dodajam, da je tudi najbolj živa vera, ki pa je brez ljubezni,
zame nevarna: prav ona me bo obtožila greha nehvaležnosti, ker nisem ljubil
tega, kar mi je vera pokazala – tega, kar je predmet vreden največje ljubezni.
Da, žal
moremo verovati ne da bi ljubili; na tisoče je kristjanov, krščenih vernikov,
poučenih v katekizmu, ki se strinjajo z načeli in z naukom svoje vere, ki
verujejo v Boga, v Jezusa Kristusa, v zakramente, v Cerkev z vsemi zakoni, a
tega ne živijo in ne uresničujejo, in to ne zaradi nevednosti, ampak zato, ker
nimajo ljubezni. In spet drugi so mlačni in brezbrižni, ki to le površno
izpolnjujejo; ki ljubijo, toda s slabotno ljubeznijo, ki ne zasluži tega imena.
Ne
moremo ljubiti ne da verujemo, na žalost pa moremo verovati ne da bi ljubili.
Naučimo se torej celotnega in resničnega nauka našega apostolata; naučimo se
močno verovati in ljubiti še močneje kakor verujemo. Večina brodolomov med
lepimi, plemenitimi in dobrimi dušami se dogaja zaradi tega razkoraka med vero
in ljubeznijo. Te duše se bile vzgojene po božji teoriji, so se na pamet
naučile zakonov, toda niso jih živele v srcu.
Tisti,
ki kritizirajo to metodo, mešajo med svojimi predsodki dva pojma, ki sta si
zelo različna: čutiti in ljubiti. Sploh nočemo tukaj govoriti o ljubezni, ki je
čustvena, romantična, sentimentalna, sploh ne! Nasprotno, ko mi govorimo o tem,
da je treba ljubezen živeti, mislimo na tisto notranjo voljo, ki je možata,
krepka,ki je “močna kakor smrt”, in še več: ki je onkraj tega.
Z druge
strani pa je Božja ljubezen, ko se začenja ukoreninjati v duši, po modrem
vodstvu božje Previdnosti po navadi hladna, suha, nezaznavna. Vendar pa je ta
ljubezen večja in močnejša in resničnejša od nežne in čustvene ljubezni, do
katere moramo sicer biti vedno nezaupljivi.
Skoraj
pri vseh svetnikih se pokaže Božja ljubezen kot oster boj in umiranje, kot
kruto žrtvovanje. Ko so prišli do te točke, začnejo leteti, se dotikajo vrha
svete gore.
Ni komentarjev:
Objavite komentar