Vsi
smo dolžni Bogu popolno pokorščino. Posebnost redovništva pri tem je, da se po
navdihu Svetega Duha podvržejo sredništvom: konstitucijam, skupnosti in predstojniku.
Konstitucije, ki jih Cerkev potrdi in
jim priznava skladnost s karizmo in z evangeljskimi vrednotami, postanejo za
poklicanega avtentično vodilo za zvesto udejanjenje poklicanosti. Vsebujejo
temeljna navodila, glavne smernice skupne karizme, ki je po ustanovitelju dar
za celotno Cerkev. In ko jo posameznik prepozna kot najboljši okvir za
uresničevanje lastnih karizem (darovi Svetega Duha v dobro skupnosti), se z
njimi vključi v ta »okvir«; ko ga skupnost sprejme, se konstitucij drži in s
tem pokaže svojo odgovorno zvestobo Kristusu. Zato konstitucije ne smejo ostati
le besedilo, ki ga je »treba izpolnjevati«, ampak postanejo živa resničnost, ki
jo je poklicani izbral, da bi se v njej uresničil po Božji zamisli.
Pokorščina
velja tudi konkretni skupnosti bratov ali
sester. To ne pomeni, da vsi ukazujejo, ampak da posameznik prizna primarno
vrednoto organskemu telesu posvečene skupnosti. Ker veruje, da je Kristus
navzoč v Cerkvi kot v telesu, sprejema, da je zanj Cerkev ta konkretna
skupnost. V službi članov ima skupnost pravico-dolžnost, da jih vodi in podpira
z navodili, ki jih član ne sme prezreti, sicer bi grobo prekršil solidarnost,
sodelovanje in zvestobo samemu sebi. Z zaobljubo je namreč svobodno izbral
skupnost ter ji zaupal nalogo, da ga privede do tiste stopnje ljubezni, v
katero ga kliče Gospod. Druge potrebuje, ker se zaveda svoje krhkosti in čuti,
da mu bo njihova podpora pomagala onkraj lastnih opuščanj in v skušnjavah.
Med
sredništva spada tudi redovnikova
pokorščina predstojniku, katerega naloga je, biti učinkovit »po-srednik«
Božje volje posameznemu bratu/sestri kot tudi celotni skupnosti. Pri tem
dogajanju so v pomoč naslednje drže članov skupnosti:
1.
Odločenost vsakega, da išče in izpolni Božjo voljo. Če te svobodne odločitve
ni, bo v najboljšem primeru ubogal, ker bo moral, s tem pa se bo postavil v
stanje suženjstva, v popolno nasprotje tega, k čemur naj bi ga zaobljube
privedle: k svobodi Božjega otroka.
2.
Imeti mora jasno spoznanje, da te volje ni lahko spoznati in jo izpolniti brez
vodstva in pomoči. Posledica hrepenenja po Božji volji in poznanja lastnih mej
je želja po avtentičnem sredniku, konkretnem in osebnem, ki pomaga pri
prepoznavanju (stran)poti.
3.
Zato redovnik na predstojnika ne gleda kot na koga, ki se ga mora čim bolj
izogibati - ker predstavlja neposredno nevarnost za njegovo svobodo -, ampak
gleda v njem človeka, od katerega želi biti odvisen, ker v njem vidi avtentično
pomoč pri duhovnem napredovanju; »želi«, kajti če kak redovnik avtoriteto samo
prenaša, njegova pokorščina ni evangeljska.
4.
Kdor želi imeti dobrega po-srednika, bo naredil vse, da bo ta mogel izpolnjevati
posredništvo. Za to je nujen »zaupen dialog«. Predstojnik mora biti pozoren na
potrebe podrejenega, saj tudi po njih Gospod govori, a je prav tako res, da
mora imeti možnost jih spoznati in preveriti njihovo resničnost. Zato je član
skupnosti dolžen s predstojnikom govoriti o svojem življenju, o željah,
težavah, potrebah ... tako bo predstojnik mogel opravljati službo posrednika in
razločevalca. Ni mogoče voditi koga, ki bi zavračal, da bi ga predstojnik
poznal.
5.
V zavesti, da smo vsi nepopolni, se od predstojnika ne zahteva popolnost in ni
tragedija, če posameznik izkusi, da se tudi predstojnik lahko moti. Razumel bo
tudi, da predstojnik, tako kot vsakdo, potrebuje pomoč, razumevanje in
spoštovanje.
6.
V skupnosti ima vsak osebno dolžnost, da pomaga pri njeni rasti. Tudi podrejeni
so odgovorni za predstojnikovo ravnanje. Udje skupnosti ne smejo biti preprosti
izpolnjevalci ali čustveni privrženci predstojnika, ampak svobodni možje ali
žene, ki priznavajo in spoštujejo avtoriteto; ki iščejo sodelovanje in znajo
povedati resnico brez maščevalnosti, zgolj z željo, da bi bila luč predstojniku
in mu pomagala, da se ne zapre v svojo funkcijo.
Vse to
pomaga živeti pokorščino s pogojem, da člane povezuje globoka vera in nadnaravni pogled na življenje, s katerim vidijo v
predstojniku »Božjega namestnika« (R 14).
Ni komentarjev:
Objavite komentar