Posvečeni
najsvetejšima Srcema, Jezusovemu in Marijinemu brezmadežnemu srcu, doživljamo
ob Mariji še poseben privilegij, saj nas lahko kot Brezmadežna na osebno izkušenjski
način uvaja v čist Jezusov pogled na zemeljske resničnosti in še prav posebej
na družino. Njej so se vse bistvene stvari zgodile ali ob spočetju ali ob
dogajanju božične skrivnosti, ki pomeni človeško rojstvo Boga med ljudmi. Oba
zanjo osrednja dogodka sta se zgodila v osrčju družine: Marijino brezmadežno
spočetje v okviru ljubezenske podaritve sv. Ane in sv. Joahima, za Kristusovo
spočetje in rojstvo pa si je Bog kot »zemeljski prostor« izbral deviški odnos
ljubezni sv. Marije in sv. Jožefa. Tudi zaradi takšnega odnosa s sv. Jožefom je
bil omogočen Marijin ljubeč odgovor Bogu: »Zgodi
se mi po tvoji besedi.« S tem je Bog dal neprekosljivo sporočilo svetu o
mestu in o svetosti družine, te domače Cerkve očeta, matere in otrok, kot
najbolj temeljnemu prostorju ljubezni med ljudmi in do Boga.
Že
vse od lanske izredne sinode o družini, a tudi že prej, veliko molimo, se
pogovarjamo in poskušamo dati Svetemu Duhu dovolj prostora za navdihe pri
iskanju odgovorov na težavne razmere današnjih zakoncev in družin. Po vsem tem
dogajanju bi lahko na družino nanašali povabilo Gospodarja življenja »Prijatelj, pomakni se više« (Lk 14,10)
tako, da bi se slišalo: »Družina, pomakni
se više.«
Pomakni
se više v kvaliteti svojega življenja. Naši pogovori o družini naj ne bodo
tarnanje, ampak predvsem veselo iskanje in prizadevanje, pri katerem se
medsebojno spodbujajmo, da bi vsak v svoji družini naredil kaj konkretnega za
rast pozitivnih odnosov v ponižnosti. Kar pomeni: želeti se drug od drugega kaj
naučiti, služiti drug drugemu, odpuščati in ljubiti, tudi ko se pojavi
nesimpatičnost. Še bolj konkretno: poglobiti zakonski odnos, predvsem z
izboljšanjem pogovora, prav tako poživiti pogovor med starši in otroki ter vseh
z Bogom – za to porabljen čas ni nikoli za družino stran vržen čas. Nadalje to
pomeni učiti se zasesti zadnje mesto v družini: kar pomeni, da smo pripravljeni
drugemu služiti, se zanj darovati, ga izbrati pred seboj, ko se odločamo za
različne stvari. Za odrasle je to vsakdanji kruh družinske ljubezni, za otroke
pa poleg tega kruha še prva šola ljubezni, dobrote in darovanja za sočloveka,
iskrenosti, delavnosti, spoštovanja resnice in pravičnosti. To je življenjski
vzorec, ki bo otrokom mogel vse življenje pomagati živeti po največji zapovedi
ljubezni.
K temu
vzorcu spada tudi zvestoba v zakonski podaritvi do smrti, ki vključuje trud za
čisto življenje pred sklenitvijo zakramenta zakona in po njej ter za trdnost v
obdobjih preizkušenj, ki jih tudi v zakonskem in družinskem življenju ne
manjka. Ljubezen je zato, ker ni nikoli
v polnosti uresničena, trajno odkrivanje in prav zato neizčrpna avantura. In v tem je mesto za zvestobo, ko sprejmemo drugega »takšnega, kot je«, v njegovi
intimnosti in edinstvenosti osebe. V tem ima svojo privlačnost trajno
odkrivanje in rast v odnosu. Zadovoljiti se samo s tem, da zakonca ne prevaraš,
bi bilo zelo polovičarsko in nikakor znamenje goreče ljubezni. Zvestoba pomeni veliko
več: pomeni trajno želeti dobro ljubljene
osebe. Osebe, ki se močno ljubijo, se nikoli ne nehajo vzajemno spoznavati
in se čuditi druga nad drugo, kajti življenje je vsakodnevno spreminjanje.
Oseba sozakonca je zato v stalnem vzajemnem nastajanju in je nikoli dokončano
stvarjenje. Zato lahko v bibličnem jeziku nežnost zakonske ljubezni med
zakoncema razumemo kot »Božjo roko«, ki ustvarja in oblikuje njuno materijo ter
jo dela za zakrament svoje lepote. Spolna privlačnost pri tem ni zožena na
iskanje neke »senzacije«, ampak je izraz odnosa z osebo kot celoto: ne izraža
le potrebe po telesu, ampak po »učlovečenem« srečanju dveh ljubečih se oseb.
Ljubezen se sprevrže, kjer se izgubi smisel za zvestobo. Nikoli ni mogoče
dokončno predvideti, kako se bo oseba ob tebi razvijala. Zato tisoč
predzakonskih eksperimentov ne zagotavlja »srečnega zakona«. Živeti v zvestobi
pomeni: »Izbral sem te, da podelim svoje življenje v enkratnem in edinem
življenjskem projektu s teboj; in ta izbor je edini mogoč »dokaz«, da te
ljubim.« Zakonca si ne moreta reči »Ti si zame vse«, si pa morata vsak dan
ponoviti: »Ti si zame edini/a.«
Ni komentarjev:
Objavite komentar