Živimo obdobje, ki je zaznamovano
z izredno (oktober 2014) in redno sinodo (oktober 2015) o vprašanjih nove
evangelizacije v povezavi z družino, zato je primerno, da tudi nekaj zaporednih
branj Vrtnic posvetimo »evangeliju družine«, kot so sinodalni očetje večkrat
imenovali razodeti pogled na družinsko življenje. Vsi posvečeni Jezusovemu in
Marijinemu Srcu pa smo še zlasti poklicani, da z Marijo združeni v molitvi
polagamo delo Cerkve na področju pastoralnega dogajanja za družino med obema
sinodama v Srce njenega Božjega Sina. Hkrati pa je prav, da z obnavljanjem
posvetitve obema Srcema in s klicanjem novih posvečencev poglobimo in pomnožimo
molitev ter poživimo lastno življenje po zgledu njenega brezmadežnega Srca.
Tako bomo lahko bolj uspešno skupno zastavljali moči v pomoči zakoncem in
družinam, ki jih sodobni način življenja globinsko slabi v njihovi od Boga dani
in želeni resničnosti. Nikakršnega dvoma ni, da so zakramenti kot vir in višek
življenja občestva Cerkve tudi sedmeri vrhovi življenja družine kot »domače
Cerkve«. V nadaljevanju bomo prav tej tematiki posvetili naša premišljevanja,
da bi najprej v sebi poglobili, nato pa drugim, morda nekoliko oddaljenim od
središč naših župnij, z »novo apostolsko gorečnostjo« (PIP 59) prinašali
evangelij (veselo vest) družine.
Družina kot »domača Cerkev«
izhaja iz zakramenta svetega zakona,
ki kristjana-zakonca postavi v poročeni
stan. Stan pa je poseben javni način življenja, ki je v službi občestvu:
najprej sta zakonca v službi drug drugemu na poti odrešenja, nato lastni
družini, nadalje župniji, celotni Cerkvi in s pričevanjem krščanskega
zakonskega in družinskega življenja tudi vsej civilni družbi. Zakonci naj bi
vsak dan v sebi poživljali zavest, da Bog želi »govoriti« svojo ljubezen po
njihovi konkretni medsebojni zakonski ljubezni, ki je seveda nujno rodovitna
tudi v službi tretjemu (otrokom in občestvu). Kristjan, ki po krstu ne pripada
več samemu sebi, tudi svojega zakonskega življenja ne more več živeti samo
zase, ampak v službi Bogu in ljudem. Brez te zavesti je težko dojeti in živeti
zakrament svetega zakona in dostojanstvo zakonskega življenja, ki iz njega
izvira, ter graditi družino kot »Cerkev v malem« ali »domačo Cerkev«.
Zelo koristi, če se družina
pogosto družno zave zakramenta svetega zakona, ki ga živita oče in mati, kot
enega izmed temeljnih duhovnih studencev v svoji sredi in zavestno iz njega
»pije« v konkretnih razmerah. Bog se bo tudi na ta način izkazal živega med
njimi! V otroke pa se bo od najzgodnejše dobe ponotranjala Božja zamisel o zakramentu
zakona in na njem postavljeni družini. Zaradi tega izrednega pomena premišljuje v
tem letu vesoljna Cerkev o tako pomembnem področju človeške stvarnosti, kot je
družina. Na sinodi oktobra 2014 je bilo večkrat izraženo, da družina ni le »temeljna
celica človeške družbe«, kot se pogosto poudarja, ampak je tudi »zibelka
zastonjske ljubezni« in zato jo je treba še bolj skrbno varovati in
zaščititi. Gotovost, da je »zakonska zveza med enim moškim in eno žensko«
osnova za vsako družino, je bila v Cerkvi vso njeno zgodovino. Poudarjana je
bila »zakramentalna vrednost zakona«, ki je bil zato vedno znova
opredeljen kot nerazvezljiv. In takšen tudi ostaja; o tem kompromisi niso
mogoči.
Seveda je v razpravah močno zastopano tudi dejstvo, da »ločene
in ponovno poročene osebe ne smejo pristopati k evharistiji«; kar pa
nikakor ne pomeni, da niso več člani krščanske skupnosti. Resnica je prav
nasprotna, saj v svojem stanju, ki je gotovo boleče in velikokrat nenamerno
hoteno, potrebujejo pomoč. Zato je cerkveno občestvo povabljeno, da njihov
položaj premisli in jim pomaga dejavno zaživeti v župnijskih občestvih. Na
sinodi so tudi spodbudili k razpravi o »poenostavitvi postopkov za
ugotavljanje ničnosti zakonske zveze«.
Vedno znova se
je v ospredje razprav vračala tema glede »priprave na zakon«, ki naj bo »poglobljena in
dolgotrajna«. Bolj kot socialno in pravno raven pa je treba poudarjati
njeno »versko in duhovno razsežnost«. Priprava na zakon naj ne bo le
neka nadloga, ki jo zaročenca morata opraviti čim prej in brez večje
prepričanosti. Zakon je namreč »življenjska poklicanost«, zato mora
priprava nanj biti daljša in poglobljena, zaročenci pa naj bi v njej prišli do
zavedanja »zakramentalne vrednosti zakonske zveze«.
Ni komentarjev:
Objavite komentar