Zaobljuba
čistosti se »dotika najglobljih nagnjenj človekove narave« (R 12c) in zato
zadeva ter zahteva celega človeka. Ne nasprotuje »drugemu« in njegovi polni
uresničitvi. Posvečena oseba doživlja veliko veselje prav v tem, da pomaga
»drugemu« postati v kar največji meri »on sam« - to, kar je Bog ustvaril, ko ga
je ustvaril. Ta zaobljuba ni zanikanje ljubezni; radikalno pa zavrača tisto
dimenzijo, v kateri si nagon po posesti želi »drugega« prisvojiti. Z življenjem
tega evangeljskega sveta se sredi sveta pojavlja »dokaz«, da je na sočloveka
mogoče gledati s svobodo prave ljubezni. Kot je mogoče uživati v gledanju ptice
v letu, ne da bi jo hoteli zapreti v kletko. Tak človek na globinsko simbolni
ravni sporoča svetu, da zmore drža simpatije in zastonjske naklonjenosti
ponovno vzpostaviti harmonijo med njim in drugimi, tudi v potrošniško naravnanem
okolju. Pomaga tudi drugim ponovno najti osrečujočo svobodo, ki je najbolj
razvidno znamenje, da je bil prelom, povzročen z grehom, presežen in poravnan.
Gre za pričevanje zmage nad samoljubno (ne)ljubeznijo do drugih.
Zato
posvečena deviškost ni zavračanje zakona ali spolnosti. Deviškost je z milostjo
posebne poklicanosti podkrepljen napor človeka, da bi uresničil tisto osebno
občestvo (odnos), h kateremu nas po naravi usmerja spolnost, in to na način
Jezusovega zemeljskega uresničenja. S tem so lahko v spodbudo tudi zakoncem, ki
izkušajo, kako je njihov poskus uresničevanja take skupnosti še vedno omejen in
neizpolnjen. Tako lažje dojamejo, da je popolno občestvo (odnos) mogoče imeti
le z Bogom in šele nato v Njem z zakoncem in z otroki. Ob tem razumemo, da
deviškost, ki uresničuje tak odnos, ničesar ne zaničuje, še najmanj zakonsko
zvezo moža in žene, ki je povzdignjena v zakrament. Izbira deviškega življenja
torej ni predvsem odpoved zakonski zvezi, ampak je podaritev samega sebe
Kristusu, tako celostno in použivajočo, da kot logično posledico izključuje
podobno združitev s kakšno drugo osebo. Tako kot mož in žena podarita drug
drugemu telo, srce in dušo, se drug
drugemu popolnoma posvetita ter
najdeta v tem svojo polnost v Kristusu, se deviški človek direktno podari
Kristusu, se mu popolnoma posveti in
v tem najde svojo polnost.
Telo
deviškega človeka s tem postane »prostor« posebne Kristusove navzočnosti. Kot
je v zakonu telo razodetje in sredstvo medsebojne ljubezni, tako postane v
deviškosti znamenje in učinek ljubezni do Kristusa in Kristusove ljubezni do
človeka. S Pavlom bi rekli: »Telo je za
Gospoda in Gospod za telo« (1 Kor 6,13). S tem se kaže končni namen telesa,
ki je v utelešenju Boga doseglo svoj višek: »biti telo« Boga - pomeni način
izraza in razodetja Boga samega v svetu. Kristus je svoje telo uporabil kot
izraz svoje velike ljubezni. Nadalje je Jezus razumel svoje telo kot snov za
daritev: »Žrtev in daritev nisi hotel, a
telo si mi pripravil« (Heb 10,5). Tudi Cerkev mora gledati na svojo
telesnost kot na znamenje velike ljubezni in kot na snov za popolno daritev.
Čistost deviškega človeka pripelje poklicanost človeškega telesa do najvišjega
izraza: postane znamenje ljubezni po Kristusovem vzoru. Zato je deviškost
človeka, ki se popolnoma posveti Bogu, »posvečena«. Biti deviški v krščanskem
smislu, ne pomeni svojega telesa nikomur podariti, temveč da me je Kristus
posvetil in vzel popolnoma za svojega. Deviškost je veliko več kot zgolj
telesna nedotaknjenost ali zdržnost, je način življenja in postopna pot poistenja
s Kristusom. Duhovna rodovitnost deviškosti prebuja tudi deviško ljubezen do
drugih ljudi, saj jih ne gleda predvsem kot ženske ali moške, ampak jih vidi
kot Božje otroke in zato kot svoje brate in sestre. Tako deviškost po svoji
naravi rojeva bratstvo/sestrstvo: zakonska zveza ohranja človeško družino,
deviškost pa Božjo. Jezus Kristus ni mogel bolje razodeti polnosti svojega
večnega Sinovstva kot po načinu deviškega življenja. Prav tako ni mogel bolje
pokazati polnosti in globine ustvarjalnosti, po kateri rojeva ljudi za Božje
življenje, kot tako, da jih ljubi na deviški način. Posvečeni ne izbere
zdržnosti zato, da bi manj ljubil, ampak da bi bolje ljubil. Biti deviško čist
pomeni, ohranjati svoje srce v največji »kondiciji« za ljubezen na Kristusov
način.
Ni komentarjev:
Objavite komentar