Sv. Peter Kanizij (1521–1597), 21. december,
Njegova domovina je bila Nizozemska, kjer se je rodil 8. maja
1521. Po šolanju v domačem okolju se je odpravil v Köln in tam nadaljeval
študij modroslovja in leta 1540 postal magister. Nekaj let kasneje ga je sv.
Peter Faber sprejel v novoustanovljeno Družbo Jezusovo. Kot teolog je sodeloval
na tridentinskem koncilu. Leta 1547 ga je sv. Ignacij poklical v Rim, kjer je
pod njegovim vodstvom opravil duhovne vaje. Poslal ga je na Sicilijo, kjer je
bil profesor retorike in veliko pridigal.
Leta 1549 se je vrnil v Rim in tam naredil slovesne zaobljube.
Četrtega septembra istega leta je klečal pri oltarju presvetega zakramenta v
baziliki svetega Petra. Le nekaj ur pred slovesnimi zaobljubami je imel duhovno
videnje, ki je zaznamovalo celotno njegovo delovanje v Nemčiji, kamor ga je
sveti Ignacij poslal. V svoj Duhovni dnevnik je zapisal: »Moja duša je na nek
način ležala na tleh, povsem lenobna, nečista, popačena od grehov in strasti. O
Zveličar, tedaj si mi odprl tako rekoč svoje presveto Srce. Naročil si mi, naj pijem iz
tega vira. Vodo zveličanja naj bi zajemal iz tvojega vira. Tedaj sem začutil
vročo željo, da bi se name razlili iz tega vira potoki vere, upanja in
ljubezni. Žejalo me je po uboštvu, čistosti in pokorščini. Drznil sem se
približati tvojemu presvetemu Srcu in potešiti svojo žejo. Nato si mi obljubil
oblačilo, ki naj bi pokrilo mojo golo dušo. Oblačilo je bilo sestavljeno iz
treh kosov: miru, ljubezni in stanovitnosti.«
To duhovno doživetje ga je tako okrepilo, da je njegovo
življenje postalo samo še izgorevanje, »da bi živel in umrl za Nemčijo«. Veliko
je pridigal, učil in pisal. Najbolj znani so bili njegovi katekizmi. Njegov Mali
katekizem je bil večkrat izdan tudi v slovenskem jeziku.
Ko prebiramo poročilo o njegovem neutrudnem delovanju na vsem
nemškem govornem področju, se lahko sprašujemo, kje je črpal moč za tako
ogromno delavnost. Bil je mož molitve, saj pravijo o njem, da »je bila molitev
dihanje njegovega življenja in v tem je skrivnost njegovega velikega poguma, ki
mu ni primere«. Žeja, ki jo je občutil v duhovnem videnju, ga je vlekla k Srcu
Jezusovemu in tam je dobival moč za vse svoje delo. Zveličar mu je odprl
svoje Srce in mu dajal zajemati vodo zveličanja iz vira svojega Srca. V moči te
duhovne pijače je mogel prinašati Jezusa tako različnim stanovom, saj ni
pridigal samo na prižnicah, marveč v samostanih, bolnišnicah in ječah. Zelo
rad se je zadrževal med otroki in jih učil katekizma.
Njegovim pridigam, ki so trajale tudi po več ur, so prisluhnili
papež, cesar, kardinali in škofje, kralji, princi, duhovniki in menihi, pa tudi
meščani, študenti, služinčad in otroci. V globini Jezusovega Srca je
črpal moč, da je vse delal v večjo Božjo slavo. To se je videlo že iz njegovega
govorjenja, saj je največkrat na dan izgovoril prav besede: »Bog bodi hvaljen!«
Ko ni mogel več pridigati, je pisal; ko pa tudi pisati ni več mogel, je vzel
metlo in pometal zavodske hodnike in s tresočo roko pomagal pomivati posodo.
Ker je tešil svojo duhovno žejo ob viru Jezusovega Srca, je mogel tudi v dneh
trpljenja in onemoglosti iz vsega srca reči: »Bog bodi hvaljen!« tudi za
bolezen in trpljenje. In prav to so bile tudi zadnje besede, ki jih je
izgovoril, preden je 21. decembra 1597 zatisnil oči in vstopil v večni mir.
Ni komentarjev:
Objavite komentar