Sv. Terezija sv. Avguština in sosestre, (mučene 1794), 17. julij
Osemnajsto stoletje je bilo stoletje razsvetljenstva. Vera v
razum in napredek je hotela nadomestiti vero v razodetje in Cerkev. Opora temu
gibanju je bila tudi francoska revolucija. Njeno vodilo o bratstvu, svobodi in
enakosti se je kmalu izrodilo. V imenu svobode je narodna skupščina razpustila
vse cerkvene redove, češ da so njihova pravila zoper človekove pravice do svobode.
Revolucija, ki je obljubljala bratstvo in enakost, se je spremenila v
strahovlado in zatirala Cerkev ter Cerkvi zveste duhovnike, redovnike in
redovnice.
Z razglasitvijo republike so odloki kar prehitevali drug drugega.
Prepovedali so krščansko ime, pustošili cerkve, morili duhovnike, ki so
zavračali državno zaprisego. Krščanstvo naj bi izginilo do zadnjih sledov.
V tem revolucionarnem ozračju se je skupnost karmeličank v Compiègnu v Franciji
izročila Bogu kot spravna žrtev, da izprosi mir Cerkvi in svoji
domovini. Besedilo posvetitve so sestre dve leti vsak dan obnavljale ter se
vztrajno pripravljale na darovanje življenja. Po odloku o razpustitvi
samostanov z dne 18. avgusta 1792 so bile sestre prisiljene odložiti redovno
obleko in zapustiti samostan. V štirih skupinah so živele pri družinah ter
ostale zveste predpisanim molitvam.
Sredi poletja v letu 1794 je teror dosegel višek. 23. junija so
aretirali tudi šestnajst bosonogih karmeličank samostana Učlovečenja v
Compiègnu in jih zaprli v samice, ker »zadržujejo napredek javnega duha s tem,
da sprejemajo v svojo skupnost osebe tako imenovane škapulirske bratovščine in
jih fanatizirajo … naredile so obljube za neko kontrarevolucijo«.
17. julija je vseh 16 karmeličank sodišče obsodilo na smrt zaradi
zvestobe Cerkvi in posvečenemu življenju in zaradi pobožnosti do Jezusovega in
Marijinega Srca. Sestre so izrek sodbe poslušale z vedrino in veseljem v srcu.
Sledila je prava liturgija mučeništva. Za množico, ki je stala ob cesti ali šla
za konvojem, je bila ta belo oblečena skupina redovnic, ki so zbrano pele
Miserere, Salve Regina in Te Deum, tako nenavaden prizor, da ga je sprejela v
spoštljivi tišini, ki ni imela primere v vsej revoluciji.
Najmlajša, sestra Konstanca, novinka, je bila prva poklicana.
Pokleknila je pred priorico, prosila za blagoslov in dovoljenje, da sme umreti,
ter poljubila kipec, ki ji ga je ponudila priorica. Nato je vstala in šla po
stopnicah proti giljotini, vesela, kakor da gre na slavnost. Nenadoma je
začela peti psalm Laudate omnes gentes (Hvalite
vsi narodi) in vse sestre so povzele
melodijo. Tako so prihajale druga za drugo. Ostareli sestri Anamariji Križanega
Jezusa so morali rabljevi hlapci pomagati, da je prišla po stopnicah.
»Prijatelji moji, odpuščam vam iz vsega srca in upam, da bo Bog tudi meni
odpustil«. Ko je šla nazadnje, za vsemi po stopnicah do giljotine še mati
Terezija, je dala kipec nekomu, ki je stal poleg nje.
Zanimivo je, da je bilo v obtožnici zapisano, da so bile obsojene
zaradi čaščenja Jezusovega in Marijinega Srca. Razsvetljenstvo je hotelo prav
to, da bi iz src vernih ljudi iztrgalo prisrčno pobožnost in predanost Bogu.
Pomemben je bil samo goli razum in napredek. Prava pobožnost do Jezusovega
Srca pa je človeka vedno usmerjala k ljubezni in služenju. Vsem, ki so to
pobožnost sprejeli, da jim je oblikovala življenje, pa je pomagala v družbo prinašati
toplino, usmiljenje in ljubezen. Brez teh vrednot pa lahko človeška družba
postane samo še tolpa skupin ali posameznikov, ki se borijo za prevlado in moč.
Ni komentarjev:
Objavite komentar