Sv. Frančišek Saleški (1567–1622), 24. januar
Rodil se je 21. avgusta 1567 kot prvi izmed desetih otrok.
Njihova družina je spadala med staro plemstvo, ki je bilo vešče v vojaških in
diplomatskih zadevah.
Njegov prvi vzgojitelj je bil duhovnik Jean Déage [žan deáž], ki
ga je potem spremljal vse do svoje smrti. Šolanje je nadaljeval v okoliških
kraji in v Parizu. Iz lastnega veselja je študiral tudi bogoslovje. Oče ga je
poslal še v Padovo, kjer je postal doktor cerkvenega in svetnega prava.
Bil je navdušen humanist, hkrati pa prisrčno
pobožen. Veliko se je ukvarjal z mislijo, ali je človeška narava po izvirnem
grehu res tako pokvarjena, da je zaradi tega že vnaprej določena za
pogubljenje. Nekoč je v srčni stiski stopil v Marijino cerkev in tam na
klečalniku našel podobico z molitvijo Spomni se, o premila Devica …
Zmolil jo je in v dušo se mu je naselil čudovit mir. Postalo mu je jasno, da
Bog noče, da bi se ljudje pogubili marveč, da bi se vsi zveličali.
Postal je prošt ženevskega kapitlja. Ker je imel vse bogoslovne
študije, je bil posvečen v duhovnika. Po novi maši je začel pridigati in
spovedovati. Njegovemu očetu so se zdele Frančiškove pridige preveč vsakdanje,
premalo slovesne in mogočne. Frančišek je pridigal preprosto, jasno in z žarom
prisrčne pobožnosti. Tudi v spovednici je bil drugačen od drugih. Z veliko
ljubeznijo in dobroto je osvajal srca, zato je njegova spovednica kmalu postala
zelo oblegana.
V pridigah je veliko govoril o Jezusovem Srcu. Le-to je bilo zanj
kakor knjiga, kjer lahko beremo Jezusove misli in se učimo pravih kreposti.
Učil je, da je bilo Jezusovo Srce zato prebodeno, ker nam Jezus želi podariti
prebogate darove svojih milosti in celo sebe samega. Ko je razlagal evangelij
po Janezu, je takole govoril: »Dva razloga hočem navesti, zaradi katerih nam
je Gospod hotel odkriti svojo sveto stran. Prvi je ta, da lahko beremo misli
njegovega Srca, ki so le misli ljubezni do človeka. Odpreti nam je hotel svojo
stran, da spoznamo, kako zelo nam želi podariti prebogate milosti svojega Božjega
Srca in Srce samo. Drugi razlog je, da se skrijemo in odpočijemo v njegovi strani, v njegovem
Srcu, ki se nam je odprlo, da nas sprejme z neizrekljivo ljubeznijo in dobroto
ter nam služi kot zatočišče v vseh naših bridkostih.«
Pobožnost do Jezusovega Srca je širil tudi v knjigah, ki jih je
napisal, in v mnogih pismih, ki so nam ostala ohranjena. Neki gospé je takole
zapisal: »O moja hči, če premišljuješ to Srce, Ti mora ugajati. Kajti to Srce
je tako milo, krotko, polno ljubezni do ubogih stvari, polno usmiljenja do
spokornikov. O, kako naj bi ne ljubili tega kraljevskega Srca, ki je tako
očetovsko in materinsko do nas!«
Zaradi svoje velike delavnosti in vpliva na tedanjo družbo in še
bolj cerkveno življenje ga je papež Pij IX. 1877 razglasil za učitelja vse
Cerkve. Poudaril je, da je sveti Frančišek Saleški pokazal pot k praviru, iz
katerega je treba črpati moč za dobroto in krotkost. Prav v Srcu Jezusovem je
moč najti vse to, saj iz njega vrejo vrelci, ki lahko odžejajo vse, ki z
zaupanjem prihajajo k njemu. Papež poudarja, da je delo Svetega Duha
Frančiškovo sejanje kali in semena čaščenja presvetega Jezusovega Srca. Bil je
orodje v Božjih rokah, ko je v Cerkev zopet prinesel prisrčno pobožnost in
zaupanje v usmiljenega Boga in umaknil pretirani strah pred pogubljenjem.
Ni komentarjev:
Objavite komentar