Sveti Albert Veliki (1200-1280), 15. november
V Augsburški škofiji ob Donavi je leta 1200 zagledal luč sveta
sin plemiške rodbine Bollstatt. Pri krstu so mu dali ime Albert. Ker so bili
starši premožni, so mu omogočili študij v Padovi. Raziskovalen duh mu je dal,
da je z vsem srcem začel opazovati naravo in
opisovati naravne pojave, rastline in živali. Vse Božje stvarstvo mu je bilo
na široko odprta knjiga, ki mu je govorila o Bogu in Božji modrosti. Zato je ob
temeljitem študiju poglabljal tudi svoj odnos z Bogom.
V vseučiliškem mestu Padova je srečal vrhovnega predstojnika
novonastalega reda pridigarjev Jordana Saškega. Ta ga je navdušil, da je
vstopil v novi red in postal duhovnik. Ker so kmalu opazili njegove velike
znanstvene sposobnosti, so ga poslali nazaj v Nemčijo, da bi po tamkajšnjih
samostanih uredil znanstveno in študijsko delo. Prišel je v Köln, ki je bil tedaj
križišče velikih cest v severni Evropi. Tam je začel znanstveno delovati na
področju bogoslovja, filozofije in naravoslovja. Med njegovimi učenci je bil
tudi Tomaž Akvinski.
Albertova znanstvena in pridigarska pot ga je vodila po različnih
nemških mestih in ga končno privedla v Pariz, ki je bil takrat največje
vseučiliško mesto v Evropi. Tam je pridobil naslov magistra in dolga leta
predaval na tamkajšnji univerzi, kjer je imel dominikanski red dve stolici.
Jeseni 1248 se je vrnil nazaj v Köln in ustanovil vseučilišče
svojega reda, iz katerega se je potem razvilo mestno vseučilišče. Bil je prvi
znanstvenik, ki je naravo preučeval s pomočjo opazovanja in poskusov. Toda vse
njegovo delo ni bilo samo raziskovanje in odkrivanje zakonov v naravi, marveč hkrati
globoko občudovanja Stvarnika in kontemplacija le-tega. Za njega je značilno,
da je vedno molil: med delom, med študijem in na potu.
Bil je velik častilec Jezusovega Srca, saj
je zapisal, »da je bila Jezusova srčna stran ranjena zato, da bi se nikoli ne
naveličali opazovati njegovo Srce«. V Jezusovem Srcu je videl in zrl izvir vseh
milosti in tudi zakramentov. Zrenje odprtega Jezusovega Srca mu je pomenilo
neposredno srečevanje z najbolj čisto Božjo ljubeznijo. Zato mu ni bilo
potrebno prositi svetnike, da bi ga privedli do srečanja z Jezusom. Ohranjena
je njegova misel: »Pojdi sam k Bogu. To ti bo bolj pomagalo, kakor če pošiljaš
k njemu vse svetnike, ki so v nebesih.«
V prebodenem Jezusovem Srcu je videl izvir evharistije. Iz
njegovega mističnega zrenja Jezusovega Srca je vzklila misel: »Saj evharistija,
ki nam jo je naklonil s toliko ljubeznijo svojega Srca, ni najmanjši del
njegovega Srca.« Sveto evharistijo je dojemal tako tesno povezano z Jezusovim
Srcem, da je dejal, da je del Jezusovega Srca, in to ne najmanjši. Zato ga je
skrivnost evharistije vodila v še večje globine ljubezni Božjega Srca. Evharistija
izvira iz prebodene Jezusove strani in tistega, ki jo dobro pripravljen
prejema, vodi nazaj v središče Božje ljubezni.
Ni mogoče razumeti Kristusa križanega in doumeti njegovega
trpljenja, če nam ni razodeta skrivnostna notranjost Jezusovega Srca. Šele iz
globin Jezusovega Srca lahko razumemo tisto silno ljubezen, ki je gnala
Kristusa, da je dal sam sebe v duhovno hrano. V globini Jezusovega Srca najdemo
ključ, ki nam razkriva najvišjo ljubezen, s katero je naš Odrešenik izlil vse
bogastvo svojega Srca; da bi ostal pri nas do konca vekov.
Ni komentarjev:
Objavite komentar