Sveti Bernard (1098-1153), 20. avgust
V letu 1090 se je na gradu Fontaines [fontén] pri Dijonu rodil
otrok, ki so mu plemeniti starši dali ime Bernard. Bil je tretji v vrsti sedmih
otrok. Oče Teskelin je bil veren vitez, mati Aleta pa tiha, skromna in globoko
verna plemkinja. Ko je otrok doraščal, je prišel do izraza njegov radoživi
značaj. Bil je bistre glave in mu učenje ni delalo težav. Posebej mati mu je
bila modra in skrbna vzgojiteljica, ki ga je vodila v bogoljubno življenje.
Toda v letih odraščanja, ko bi jo najbolj potreboval, mu je umrla.
Z odhodom v šolo v Chatillon [šatijón] je postal nekoliko bolj
veseljaški, a se je ob spominu na rajno mater zopet umiril in vrnil na pot tihega zorenja
v veri. Pred seboj je imel bleščečo prihodnost, toda odločil se je, da bo
služil samo Bogu. Za njegove sorodnike je bilo to veliko presenečenje. A
Bernard je vztrajal pri svoji odločitvi in še veliko svojih sorodnikov pridobil
za svojo zamisel.
S štirimi brati, stricem in še drugimi sorodniki je potrkal na
samostanska vrata v kraju Cîteauxu [sitó]. Tam so, v novem cistercijanskem
redu, začeli šolo uvajanja v strogo meniško življenje. Že leta 1115 je bil s
sobrati poslan v odročno dolino, kjer je počasi začel rasti nov samostan
Clairvaux [klervó]. Živeli so v veliki skromnosti in se trudili za zvesto
službo Bogu v molitvi in ročnem delu. Prizadeval si je, da bi vse njegovo
delovanje izviralo iz prisrčne molitve in pogovora z Jezusom. Zato je njegov
odnos z Bogom postajal vse bolj zaupen in domač.
Kjer koli je bil ali delal, povsod je bil z Jezusom in se z njim
pogovarjal. Čeprav je živel v odmaknjenosti, so okoliški ljudje hitro opazili
bogastvo njegovega duha. Zato je moral veliko potovati, pridigati, svetovati in
posredovati. Kljub obilni delavnosti v svetu, je uspel ohraniti zbranost duha
in živo povezanost z Bogom. Njegov vpliv je bil tako velik, da je oblikoval
mišljenje in ravnanje tistega časa.
Bernard je najraje klečal pred velikim križem v samostanski
cerkvi in bil popolnoma zagledan v trpečega Gospoda. V svetih Jezusovih ranah,
je našel pribežališče in domovino. Iz globine srca mu je privrel vzdih: »Sprašujem
se: Kje je za slabotne varen in zanesljiv počitek, če ne v Odrešenikovih ranah?
Toliko varneje v njih prebivam, kolikor močnejši za rešitev je on. Če
sem zagrešil kak velik greh, me bo pekla vest, a ne bom se dal preplašiti, ker
se bom spomnil Gospodovih ran. Saj je bil ranjen zaradi naših grehov.«
Od vseh Gospodovih ran pa mu je bila najbližja rana Jezusovega
Srca. V njo je tako zaupljivo zrl, da mu je budila upanje na neizmerno Božje
usmiljenje: »Jaz si iz Gospodovega Srca drzno prilaščam, česar mi manjka iz
mojega, saj je to Srce polno usmiljenja. Ne manjka pa tudi odprtin, skozi
katera se to izliva. Prebodli so njegove roke in noge in stran odprli s
sulico. Skozi te odprtine smem okušati in spoznavati, kako dober je Gospod.«
Svetega Bernarda ne moremo prištevati k
častilcem Jezusovega Srca v današnjem pomenu besede. Smemo pa reči, da je on s
svojo prisrčno ljubeznijo do trpečega Gospoda in njegovih ran vse zahodno
krščanstvo vodil k začetkom čaščenja presvetega Srca Jezusovega. Njegov zgled
je pritegnil mnoge njegove sobrate in druge ljudi, da so v prebodenem Jezusovem
Srcu iskali in našli višek Božje ljubezni do človeka.
Ni komentarjev:
Objavite komentar