Ob prazniku presvetega Srca Jezusovega je prav, da se zamislimo,
zakaj pravzaprav Jezus želi, da bi se širilo to čaščenje. Najprej premislimo,
kje ta pobožnost temelji. Mirno lahko ugotovimo, da temelji na svetopisemskih
dogodkih, posebej na velikonočni skrivnosti Jezusovega trpljenja in vstajenja.
To pomeni, da s pomočjo te pobožnosti prodiramo globlje v samo središče našega
verovanja. Čaščenje Jezusovega Srca nam pomaga bolje razumeti dogodke
Jezusovega trpljenja in njegove smrti. Razodeva nam odrešenjsko vrednost
Jezusove daritve na križu. Prebodeno Jezusovo Srce je znamenje tiste Božje
ljubezni do nas ljudi, s katero je Božji Sin ljubil in še ljubi nas ljudi.
Češčenje Jezusovega Srca nas vodi v globlji in bolj zaupljivi
odnos do njega. Zagotovo ni ta pobožnost samo v molitvi. To, da zmolim
posvetitveno molitev in jo pogosto obnavljam, je le delček vsebine te pobožnosti,
mogoče tisti, ki je viden na zunaj. Po čaščenju svojega Srca nas Jezus kliče v
zaupljiv odnos z njim. S človekom se želi tesno povezati in mu spregovoriti na
srce. Bog je spet prvi, ki išče človeka. Pa ne zato, da bi mu naprtil še eno
pobožnost, marveč da bi ga privedel čim bliže k sebi. Jezus želi, da bi v
njegovem odprtem Srcu našli svoj dom in zatočišče, kot so to doživljali mnogi
svetniki. To pomeni tudi spreobrnjenje človekovega srca, da bi postalo čim bolj
podobno Jezusovemu Srcu. Jezus nam podarja to pobožnost zato, da bi nas
pritegnil k sebi. Naše duhovne oči bi rad usmeril v Božje in nas navdušil, da
bi Boga iskali in po njem hrepeneli.
Jezus nas s pobožnostjo do svojega Srca
nikakor ne želi odtegniti svetu in ljudem. Prav nasprotno! Želi nam pomagati,
da bi bili rodovitni za človeško družbo in se hkrati približali Bogu. Biti
blizu Bogu pa pomeni, da si bliže tudi človeku. Jezus je naš brat, ki nam je
enak v vsem, razen v grehu. Torej je popolnoma naravno, da nas z ljubeznijo
svojega Srca želi narediti človeške v najbolj plemenitem pomenu besede.
Drugo, v kar nas vodi ljubezen Božjega Srca pa je, da bi spoznali
pogubne posledice vsakega greha. Šele, ko se človek dobro zave slabega, ki ga
je storil, se lahko začne proces spreobrnitve. Jezus nam razodeva, kako malo je
ljubljeno njegovo Srce, ki se je použilo v ljubezni do nas. V nas budi občutek
kesanja in zadoščevanja. Kliče nas k pokori in zadoščevanju za lastne grehe,
saj samo iskreno kesanje in pokora razodevata resnično spreobrnjenje k Bogu.
Hkrati pa nam daje razumeti, da človekovo zadoščevanje ne more popolnoma
potolažiti Ljubezni, ki ni bila dovolj ljubljena. Celostno zadostitev je
opravil samo Jezus, ko se je na križu daroval Očetu za nas. Zadoščevanje, ki
danes ni moderna beseda, saj je ni niti v Pravopisu, nas vodi v rodovitno
ljubezen do bližnjega. V nas budi usmiljenje in ljubezen do bližnjega, ki pada
pod bremenom greha. Tisti, ki zadoščuje, pravzaprav z Jezusovimi besedami prosi
Očeta, naj bo usmiljen: »Oče, odpústi jim, saj ne vedo, kaj delajo.«
Ljubezen Božjega Srca vabi človeka, da bi spoznal, kako zelo je
ljubljen, kljub temu, da pogosto Božje ljubezni ne opazi, ali jo celo zataji.
Jezusovo Srce pa vedno bolj izgoreva za nas in v nas želi vneti tisti ogenj
Božje
ljubezni, ki bi nas navdušil, za krepostno
in sveto življenje. Čaščenje Jezusovega Srca spreminja najprej človeka samega
in nato tudi vso družbo. Zato gotovo Jezus hoče takih častilcev.
Ni komentarjev:
Objavite komentar