Apostol Janez (II), 27. december
Za življenje apostola Janeza so bili odločilni dogodki, ki jih
je doživel v zadnjih urah Jezusovega življenja. Videl je, da Jezus ne trpi kot
drugi obsojenci, ki so zagrenjeno ali z maščevanjem v srcu prestajali smrtno
kazen. Jezus je trpel drugače. Iz njegovega bitja je sijala ljubezen do vseh,
ki so ga mučili, saj je njegovo trpljenje pomenilo odrešenje za ves svet. Da,
težko je bilo Jezusu v tistih bridkih urah. Mogoče še bolj težko kot drugim
obsojencem, ker je vedel, da ljubezen, ki jo je prinesel na svet, ni ljubljena.
Vse to je vplivalo na mladega apostola Janeza, ki je doživljal
Učiteljevo trpljenje od blizu. Ko je v pozni starosti pisal evangelij, se je to
tudi pokazalo. Četrti evangelist opisuje Jezusa v smrtnem boju kot trpečega
kralja, ki gre prostovoljno v trpljenje, ki ga ne zlomi. Tudi v največjem
navalu gorja ostaja pokončen in ohrani dostojanstvo.
Janez je edini od apostolov doživel uro Jezusove smrti. Razumel
je, da je Jezus umrl kot nedolžno Jagnje ob
času, ko so v templju klali velikonočna
jagnjeta. Jezusova daritev je bila zavestno izbrana, čeprav se zdi, da se je
pač tako zgodilo le slučajno.
Apostol Janez je čutil, da stoji ob oltarju, kjer se daruje
največja in najbolj čista daritev za greh. Zato mu je bilo jasno, da je bilo
Jezusovo Srce prepolno ljubezni. Moralo je umreti in biti prebodeno, da se je
razodela silna Božja ljubezen. V prebodenem Jezusovem Srcu je apostol videl
predrta nebesa, odprtino, skozi katero je sijala Očetova ljubezen. Ta ljubezen
se je razlivala na človeštvo in ga umivala greha. Še več! Božja ljubezen se je
kakor očiščujoč studenec razlila, da bi dosegla vsa srca, jih očistila in vnela
v ognju ljubezni.
Neizmerna Božja ljubezen želi doseči vsako srce, da bi v njem
mogla izmiti madež greha in ga napolniti do vrha. Pa ne samo napolniti; želi,
da bi se tudi človeška srca razplamtela v ognju Božje ljubezni. Na nek način
jih želi raniti, da bi mogla tudi človeška srca razlivati ljubezen in se
darovati za vse.
Apostol Janez je tako globoko razumel Jezusovo poslanstvo in
Očetov načrt, da je mogel v prvem pismu zapisati veličastne besede: »Bog je
ljubezen!« To je zmogel, ker je bil edini navzoč v Jezusovi šoli trpljenja in
ker mu je bilo tako razodeto. Te besede so nekaj tako posebnega, da jih v vsej
zgodovini človeštva ni še nihče zapisal. So delo Božje milosti.
Vsi spisi evangelista Janeza izžarevajo to čudovito resnico.
Človeka vodijo v sredino krščanske stvarnosti: Bog je ljubezen. Apostol Janez
pelje vsakega, ki premišljuje njegove spise, naravnost k prebodenemu Jezusovemu Srcu. Tu je bistvo vsega krščanstva:
Bog nas neizmerno ljubi in je za nas daroval svojega ljubljenega Sina. A ne
samo to. Tudi nas kliče v isti proces darovanja in ljubezni. Želi, da bi mu
postali čim bolj podobni. To se bo zgodilo, če se bomo z mislijo in ljubeznijo
povezovali z njim. Tako bomo postali deležni ljubezni njegovega Srca. Le-ta pa
človeka kliče, da bi tudi sam postajal ljubezen za svoje bližnje. Se pravi,
prinašalec Božje ljubezni. Pa ne samo prinašalec ali posrednik, marveč tisti,
ki z življenjem pričuje, da je Bog ljubezen. Saj nam Jezus jasno pravi: »Takó
naj vaša luč sveti pred ljudmi, da bodo videli vaša dobra dela in slavili
vašega Očeta, ki je v nebesih« (Mt 5,16).
Ni komentarjev:
Objavite komentar