Sv. Bonaventura (1221–1274), 15. julij
Blizu mesta Viterbo leži mala vasica Bagnorea [banjorea]. Tu se
je okoli leta 1218 rodil fantič, ki so mu dali ime Janez. Ko mu je bilo štiri
leta, je nevarno zbolel in nato na priprošnjo svetega Frančiška popolnoma ozdravel.
Že v mladosti je vstopil v frančiškanski red in dobil ime brat Bonaventura.
Študij je dokončal v Parizu in tam postal magister ali profesor teologije.
Šestintridesetleten je bil izvoljen za vrhovnega predstojnika frančiškanskega
reda. To službo je opravljal skoraj do svoje smrti. Bil je odličen in svet
redovnik, moder predstojnik, sloveč govornik in odličen teolog visoke
sholastike. Zelo se je odlikoval v svojem duhovnem življenju, saj ga je papež
Leon XII. imenoval »knez med mistiki«.
S svetim Tomažem Akvinskim sta bila iskrena prijatelja, čeprav
sta si bila zelo različna. Tomaž je bil učitelj, ki je poudarjal človeški
razum, Bonaventura pa je bil človek, ki je razumska dognanja prevedel v
praktično življenje in ogreval srce za Gospoda.
Junija 1273 ga je papež imenoval za kardinala in mu poveril
pripravo koncila, ki ga je nameraval sklicati naslednje leto. Bonaventura je
bil srce vseh priprav. Pozorno je poslušal nasvete modrih mož in usmerjal
pripravo vesoljnega cerkvenega zbora v Lyonu. Na praznik apostolov Petra in
Pavla je govoril na koncilu. Njegov govor so označili za mojstrovino jasnosti,
dobrote, pomirljivosti in ponižne službe Božjemu ljudstvu.
Glede čaščenja Jezusovega Srca je nadaljeval
usmeritev svetega Frančiška, ki je goreče častil Jezusove rane, še posebej
rano na Gospodovi strani. Bonaventura pa je naredil korak naprej in jasno
pokazal na prebodeno Jezusovo Srce. V skrivnost Jezusovega Srca se je sam
veliko poglabljal, ga častil in o njem tudi veliko pisal. Zanj je bilo Jezusovo
Srce priročnik za srce na poti k Bogu. On meni, da je bilo potrebno, da je bilo
Jezusovo Srce prebodeno, da se je Božja ljubezen mogla še bolj razliti na
človeštvo. Zapisal je: »Zato je bilo ranjeno (tvoje Srce), da bi po vidni rani
videli nevidno rano ljubezni.«
Za sv. Bonaventura je Srce Jezusovo že čisto jasno simbol
Jezusove ljubezni. V delu »Skrivnostna vinska trta« Bonaventura
zatrjuje, da je bila ljubezen v Srcu učlovečenega Boga popolna, celotna in
neprestano nova. Zato poudarja, da mora biti tudi naša ljubezen do Jezusa
popolna, celotna in neprestano nova. Znane so Bonaventurove besede: »Kdo tega
ranjenega Srca ne bi mogel ljubiti? Kdo tako ljubečega Srca ne bi vzljubil z
ustrezno ljubeznijo?«
Tako kakor že mnogi pred njim, doživlja Bonaventura v Jezusovem
Srcu varno bivališče za človeka. Celo priporoča, da bi bivali, stanovali v
Jezusovem Srcu. Dobesedno piše: »O kako dobro in prijetno je bivati v tem
Srcu!« Človek naj bi se s svojo naravnanostjo čisto poistovetil z
naravnanostjo Jezusovega Srca. To pomeni, da bi posvetitev Jezusovemu Srcu
morala imeti za posledico, da bi kristjan v svoje življenje presadil kreposti
Jezusovega Srca.
V knjigi »Les življenja« vabi
kristjana, naj se zazre v križ in na njem vidi Jezusa, ki mu je vojak prebodel
Srce. Dušo vabi, naj kot ptica poleti k Jezusovemu Srcu in v njem naredi gnezdo
za svoje mladiče. Takole pravi: »Kakor grlica pridi in skrij otroke svoje čiste
ljubezni in se približaj s svojimi ustnicami, da zajameš iz Odrešenikovih
studencev. Tam je vir vode, tekoče sredi raja, ki se deli na štiri veletoke in
nato, razlita v ljubljena srca, namaka in dela rodovitno vso zemljo.«
Ni komentarjev:
Objavite komentar