Sv. Janez Eudes (1601–1680), 19. avgust
Janez Eudes [Ed] se je rodil v globoko verni krščanski družini.
Ker dolgo niso mogli imeti otrok, je mati veliko prosila, da bi jima Bog dal
vsaj enega otroka. Ko se je rodil Janez, ga je mati nesla v božjepotno Marijino
cerkev in ga tam posvetila Bogu in Materi Božji. Janez je potem dobil še tri
sestre in dva brata. Kot otrok se je pridno učil, pa tudi pri igri je bil z vso
dušo. V zunanjem vedenju je bil nekoliko neokreten.
Štirinajstletnega so ga poslali v jezuitski zavod v mesto Caen,
kjer je začel humanistični in modroslovni študij. Bil je dober učenec in vnet
član Marijine kongregacije. Ob vstopu v kongregacijo je z lastno krvjo zapisal
listino o večni čistosti.
Oče ga je želel izšolati za lepo prihodnost in mu je že izbral
nevesto. Janez je po molitvi in skrbnem posvetovanju to možnost zavrnil in se
odločil za duhovniški poklic. Leta 1620 je prejel nižje redove in začel
poslušati predavanja na bogoslovni fakulteti v Caenu. Življenjska pot ga je
vodila v družbo oratorijancev, ki jih je ustanovil sveti Filip Neri v Rimu. V
Parizu ga je v to družbo sprejel kardinal Berulle [beríl]. Tam je nadaljeval
bogoslovne študije in bil leta 1625 posvečen v duhovnika. Za božič je pel novo
mašo.
Po novi maši ga niso takoj poslali v dušno pastirstvo, ker je bil
nekoliko slabega zdravja. Skrbel je za bolnike in hodil na ljudske misijone po
deželi. Na njegovo pobudo se je vse mesto Caen posvetilo Devici
Mariji in od takrat naprej so ljudje v mestu nehali umirati zaradi kuge.
Po letu 1632 je vodil številne ljudske misijone, ki so trajali do
tri mesece. Vsak dan je dvakrat pridigal in veliko spovedoval. Kadar so bile
cerkve premajhne, je pridigal na prostem. Posebej doživeto je obhajal sveto
mašo. Rekel je, da bi za sveto mašo potreboval tri večnosti (časa). Prvo za
pripravo, drugo za daritev svete maše in tretjo za zahvalo po maši.
Papež Pij X. ga je imenoval »začetnik, učitelj in apostol
liturgičnega češčenja Srca Jezusovega«. Do takrat je bilo češčenje Srca
Jezusovega zgolj privatna pobožnost. Janez Eudes pa je sestavil besedila za molitveno
bogoslužje in sveto mašo. S tem je uvedel javno čaščenje Srca Jezusovega.
Značilno zanj je bilo, da je zelo tesno povezoval čaščenje Jezusovega in
Marijinega Srca. Že leta 1672 so po vseh njegovih semeniških cerkvah obhajali
praznik Srca Jezusovega.
Zanj čaščenje Jezusovega Srca ni bila le neka pobožnost, ki jo
lahko kristjan obhaja. Čaščenje Jezusovega Srca je on razumel kot pot v popolno
oblikovanje po tem presvetem Srcu. Namen le-tega je bil, da bi kristjan postal
čim bolj podoben Jezusu, še več, da bi postal eno z njim. Zapisal je: »Vi ste
eno z Jezusom, kakor so udje eno z glavo. Zato morate imeti enakega duha, enako
dušo, enako življenje, enaka čustva, enako srce kakor on. On sam pa mora biti
vaš duh, vaše srce, vaša ljubezen, vaše življenje, vaše vse.« To torej pomeni,
da bi moral kristjan postati enak z Jezusom. Kristjanovo srce bi moralo čutiti
kakor Jezusovo Srce, da bi postajal iz dneva v dan bolj Jezusov, bolj Božji. Zato
čaščenje Jezusovega Srca zanj pomeni pot popolne upodobitve po Jezusovem Srcu
tako zelo, da bi tudi v kristjanovih prsih začelo utripati Božje Srce.
Ni komentarjev:
Objavite komentar