Sv. Jedrt (Gertruda) (1256–1302), 16. november
Komaj petletno so jo starši pripeljali v samostan Helfta, da bi
bila tam deležna dobre vzgoje. Bila je bistro in nadarjeno dekle ter se je
rada učila. Znanje, ki so ji ga posredovale sestre, je vpijala z vsem srcem. Samostansko
življenje se ji je tako zelo priljubilo, da nikoli več ni zapustila iz samostana. Sprva je
hrepenela po čim večji izobrazbi in je celo sklenila, da v učenosti ne želi
zaostajati za nobenim moškim.
Kmalu je prejela tančico, kar je pomenilo, da se v celoti
odpoveduje svetu. Ko je bila stara šestindvajset let, je doživela svoje
spreobrnjenje. Odslej je pustila ob strani ves posvetni študij. Nadvse se je
trudila, da bi se brezpogojno izročila Božji volji in ljubezni. V mističnem
videnju je bila Jezusu tako blizu, da je njegove rane, ki so se svetile kot
dragotine, videla čisto od blizu. Sama je zapisala, da je od tiste ure bila
njena duša vesela in mirna. Začela je »teči za vonjem Gospodovega mazila«.
Zvedela je, da je jarem Božje ljubezni, ki se ji je zdel prej neznosen,
prijeten in lahek.
Sestre v samostanu so živele po pravilu svetega Benedikta, a so
privzele v svoje življenje nekatere navade cistercijanov, čeprav se
cistercijanom niso izrecno priključile. Velik vpliv na njeno duhovnost je imela
vsakdanja liturgija, saj je večina njenih mističnih milosti dobila navdih pri
molitvenih urah.
Njena globoka duhovnost je ohranjena v dveh knjigah: Poslanec
Božje ljubezni in Duhovne vaje. Iz vseh njenih del se vidi vpliv
mistike svetega Bernarda, ki je veliko premišljeval o Jezusovem trpljenju in
prebodenem Jezusovem Srcu kot zavetju, kjer lahko človek najvarneje prebiva.
Sveta Jedrt je zapisala, da nihče ne more prav razumeti Jezusovega odrešilnega
trpljenja, če ne prodre v globine Jezusovega Srca. Samo tam so lahko človeku
razodete skrivnosti Kristusovega trpljenja in njegove ljubezni. V Jezusovem
Srcu se razodeva Božja volja. Jedrt je prosila, da bi se njena volja večno
skladala z Božjo.
Sestre so o njej zapisale, da jo je Gospod uslišal v vsem, za kar
je prosila. Z Bogom je bila tako združena, da enostavno ni mogla prositi nič,
kar ne bi bilo v skladu z Njegovo voljo. Srce Jezusovo ji je bilo edino
zatočišče in kraj počitka njene duše. Bilo ji je kakor edina prava domovina.
V knjigi Duhovne vaje je ves peti dan posvetila premišljevanju
o Jezusovem Srcu. S svojimi besedili je vplivala na razvoj čaščenja Jezusovega
Srca. Ko se je le-to razširilo v Nemčiji, so začeli njena dela vneto tiskati in
razširjati. Velja za eno največjih nemških mistikinj srednjega veka.
Med njenimi spisi je ohranjena čudovita molitev k Jezusovemu
Srcu, ki se glasi: »Pozdravljam te, presveto Srce Jezusovo, žívi in
poživljajoči izvir večnega življenja, neskončni zaklad božanstva, goreče
ognjišče Božje ljubezni. Ti si moje edino zatočišče in kraj mojega počitka.
Moj Odrešenik, vžgi moje srce z gorečo ljubeznijo, s katero gori tvoje Srce.
Razlij v moje srce velike milosti, ki izvirajo iz tvojega Srca, in daj, da bo
moje srce tako združeno s tvojim, da bo tvoja volja tudi moja in da se bo moja
volja večno skladala s tvojo, saj si odslej želim, da bi tvoja sveta volja
vodila vse moje želje in vsa moja dejanja.«
Srce Jezusovo ji ni pomenilo samo zatočišče, temveč tudi vzor, po
katerem more oblikovati svoje življenje, in vir, iz katerega prihajajo vse
milosti za z Bogom združeno bivanje.
Ni komentarjev:
Objavite komentar