Bl. Henrik de Ossó (1840-1896), 27. januar
Rodil se je leta 1840 v Kataloniji, to je v severni Španiji. V
duhovnika je bil pomsvečen 21. septembra 1867. Svoje duhovniško poslanstvo je
razumel precej drugače kot njegovi vrstniki. Ni mu bil všeč janzenistični duh,
po katerem je Bog daleč nad človekom in njegov strog sodnik. Kakor žandar, ki
pazi na vsa človekova dela in komaj čaka, da ga kaznuje za vsak njegov
prestopek.
Henrik je čutil, da se bližajo novi časi, ko bo verski hlad minil
in se bodo srca zopet goreče približala Gospodu. Trudil se je za bogoljubno
življenje in vestno gojil premišljevalno molitev. Zelo blizu mu je bila
Terezija Ávilska. V njenih spisih je dobil navdih za prisrčen, zaupen in
oseben odnos do Boga. To, kar je sam doživel v notranji molitvi, je hotel
posredovati tudi drugim. A naletel je na gluha ušesa in celo nasprotovanja.
Zaradi tega je moral veliko pretrpeti in biti preskušan.
Imenovali so ga apostol otrok, ker jih je zbiral pri verouku in
jih učil katekizma. Organiziral je cerkvena gibanja na evangeljskih temeljih,
da je navduševal ljudi za prisrčno bogoljubnost. Bil je tudi goreč in iskan spovednik
ter voditelj duš.
Duhovnost Terezije Ávilske ga je tako prevzela, da je ustanovil
Družbo svete Terezije za žene. V njej je ženske oblikoval po zgledu vélike
karmeličanske svetnice in jih navduševal za globoko in iskreno molitev.
Pri vsem njegovem delovanju ga je vodila
misel: Če hočemo oznanjati Jezusa, ga moramo poznati! Celo čutiti in
razmišljati moramo kot Jezus. Zapisal je: »Večno življenje je namreč v tem, da
Jezusa Kristusa, našo edino srečo v času in večnosti, vedno bolje spoznavamo.
Kako srečna je duša, ki se vsak dan znova tega uči, in to uresničuje: Kako
sladka misel! Hočem živeti, jesti, spati, govoriti, molčati, delati, trpeti –
vse hočem storiti in pretrpeti skupaj z Jezusom, v združenju z Božjo voljo, s
tistim mišljenjem, s katerim je on delal in trpel in katero želi prepoznati
tudi v mojem delovanju in trpljenju. Kdor tako dela – in tako moramo delati vsi
– , bo že tu na zemlji živel nebeško življenje. Preoblikoval se bo po Jezusu in
bo mogel skupaj z apostolom govoriti: ‚Ne živim več jaz, ampak Kristus živi
v meni.‘«
Da bi mogli Jezusa čim bolj poznati, se je potrebno približati
njegovemu Srcu in se tam učiti, kakšen je. »Biti kristjan namreč pomeni, biti
drugi Kristus. Nihče ne more biti rešen, če se ne upodobi po Kristusu. Da pa se
v tebi uresniči Kristusovo življenje, je predvsem potrebno, da ga raziskuješ,
spoznavaš, premišljuješ, a ne le tega, kakšno je bilo na zunaj, temveč skušaj
prodreti v mišljenje, čustva, želje in namene Jezusa Kristusa, da boš tako
lahko vse delal v popolni edinosti z njim.
Gospod nas v svoji dobroti in s svojo besedo sam vabi k temu.
Toda kako se bomo naučili na primer njegove krotkosti in ponižnosti? Kako se
bomo postavili v vsakem dejanju pred Kristusa in ga posnemali, če ne poznamo
čustev njegovega Srca, ki so ga pri njegovih dejanjih vodila?«
Zanj je pomenilo, da si pravi kristjan šele
takrat, ko se popolnoma upodobiš po Jezusovem Srcu. Zato spodbuja: »Mislite
kakor Jezus Kristus, čutite kakor Jezus Kristus, ljubite kakor Jezus Kristus,
delajte kakor Jezus Kristus, pogovarjajte se kakor Jezus Kristus, govorite kakor
Jezus Kristus. Skratka: vse svoje življenje prilagodite Kristusovemu, nadenite
si Jezusa Kristusa.«
Ni komentarjev:
Objavite komentar